Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Menü

Ablakcserénk kálváriája - Mire figyelj oda, hogy ne verjenek át?

A márciusi beköltözésünkkor még nagy hidegek voltak. Eldöntöttük, hogy az alsó szinten kicseréltetjük a bejárati ajtókat és ablakokat, majd egy tavaszi hálószoba beázás után úgy döntöttünk, hogy arra az ablakra első körben redőnyt szereltetünk, hogy a becsapó esőt meg tudja fogni. Sok ablakos céget kerestünk fel, de vagy el voltak havazva munkával vagy horribilis árajánlatot kaptunk, míg végül az egyik cég a debreceni Plastic Door-t ajánlotta alternatívaként. Itt kezdődött a több hónapos kálváriánk.

Pedig megkímélhettük volna magunkat a felesleges idegeskedéstől és a Plastic Door cseppet sem előzékeny értékesítőjével való veszekedésektől, ha már a megrendelés elején figyelünk az intő jelekre. Bízom benne, hogy a mi rossz tapasztalataink és a tanulópénz, amit ezzel megfizettünk másoknak a segítségére lesz. Ha mással nem is, ezzel már mi is nyerünk!

Mire érdemes tehát figyelni, amikor leszerződsz egy nyílászárók készítésével és beépítésével foglalkozó céggel, mi a Plastic Door Debrecennel való együttműködés után így látjuk.

Csak a honlapon találsz véleményt

Kicsit ironikus, hogy az e-kereskedelemben dolgozok és jól tudom, hogy milyen eszközökkel győznek meg egy értékesítési oldalon, mégis én futok bele a legtipikusabb hibába.

Mivel a céget ajánlották, fel se merült bennünk, hogy jobban utánanézzünk a véleményeknek és mondjuk ránézzünk a közösségi médiás felületeikre, ahol hús-vér emberek is - mert azért itt is felbukkannak barátok által írt vélemények - értékelhetik egy cég munkáját. 

Elolvastuk a honlapon írt pár, egekig magasztaló véleményt és ez, valamint a honlap minősége elegendő volt ahhoz, hogy tárcsázzuk is a számukat és árajánlatot kérjünk.

Apró változtatások a tervben, amiről az utolsó pillanatban értesülsz

Szólaljon meg benned a vészcsengő, ha a megrendelő lap aláírása előtt az értékesítő közöl veled valami apró, de egyébként nagyon is lényeges változtatást. Legyen ez akár az, hogy már a munka megkezdése előtt a lehetséges csúszásról beszélgettek, vagy esetünkben az, hogy időközben "összeférhetetlenség miatt" megszűnt az együttműködés a beépítést végző alvállalkozóval, aki egyébként az egész munkát felmérte és ami alapján az árajánlat készült.

Itt a férjemmel már egymást taposva kellett volna az ajtó felé futnunk, de annyira le akartuk tudni az ablakcserét még a nyár folyamán, hogy fel se merült bennünk, hogy az a cég is lehet a "rossz" fél, aki ezt az információt átadta nekünk.

A helyes lépés itt az lett volna, ha mélyebben belemegyünk ebbe a témába és rákérdezünk, hogy miért fog változni az alvállalkozó személye. Ha lódít az illető a további kérdésekből ez már egyértelműen kiderülhetett volna.

Illetve ilyenkor már az is gyanús, hogy nem küld ki a cég más vállalkozót a munka felmérésére, hogy biztos legyen benne, hogy a felvett adatok és méretek megfelelőek lesznek, főleg akkor, ha azért szakadt meg az együttműködés, mert az eddig munkája nem volt megfelelő.

Már akartalak hívni...

A "kedvenc" mondatunk volt a Plastic Door Debrecentől az elmúlt hónapokban... :) Az a szolgáltató, aki értékesítés előtt fűt-fát megígér, majd nem tartja az általa megjelölt határidőket és erről nem értesít, neked kell keresni, ekkor pedig egy átlátszó kifogással hárít nem túl szavahihető. Mi folyamatosan ezt tapasztaltuk. Ha újra az első ilyen hívásnál lennénk már rég azt mondanánk, hogy köszönjük szépen, nem kérjük a szolgáltatást.

Az határoz meg, akivel dolgozol

Ha több részletből álló munkát kell elvégeznie a szolgáltatónak - például elsőként kibontják és beépítik az ajtókat/ablakokat, majd javítják a bontás okozta károkat és felszerelik a redőnyöket és szúnyoghálókat - és már az első elemnél gond van az alvállalkozóval hajtsd el őket a francba...de tényleg, ne érezd rosszul magad egy percig sem. :)

A cégnek szíve joga alvállalkozókkal dolgozni, de ha eltűri, hogy a munkájuk vagy a stílusuk nem megfelelő az magát a megbízó céget is minősíti, hiszen ő se igényes arra, hogy kivel dolgozik együtt.

Nálunk a beszerelés első percében megkaptuk a beépítést végző cégtől, hogy a Plastic Doortól nem kaptak semmilyen információt arról, hogy egy vas ajtót kellene kibontani (mert az előző alvállalkozó ezt nem adta át, ezért lett volna jó, ha kiküldik azt, aki ténylegesen beszereli az ajtókat) ezért itt most nem lesz semmilyen munka, mert nem hoztak hozzá megfelelő alkatrészt.

A munka során meghallgattuk, hogy ismerik az előző alvállalkozót és szörnyen kókány munkát végez (persze nem így fogalmaztak...) illetve, hogy ők nem viszik el a sittet, mert erről sem szóltak nekik (külön rákérdeztünk az értékesítéskor, hogy ez benne van-e az árban). A régi ajtók, ablakok elszállításának egy részét végül megoldották, mikor a Plastic Doort felhívtuk, hogy nem erről volt szó, majd megkaptuk a munkásoktól, hogy a törmelékhez adjunk nekik sittes zsákot, mert azt nem hoztak. 

Természetesen nem tartunk itthon sittes zsákot csak úgy poénból... :D

Végül annyi mindenért kaptunk szemforgatást és szájhúzogatást, hogy már mi éreztük kínosan magunkat és alig vártuk, hogy végre elmenjenek tőlünk a beépítést végzők. Olyannyira, hogy az ajtóra és ablakokra csak rápillantottunk és itt jön a következő tanulság:
 

Kellő alapossággal nézd át a munkát és nem érhet meglepetés

Pont ne érdekeljen, ha a munkások mérgesen néznek rád, az órájukat nézegetve, hogy nekik már 1 órája máshol kéne lenniük. Addig, amíg mindent át nem néztél NE ÍRJ ALÁ SEMMIT és főleg ne fizess ki egy forintot sem.

Ha mi így teszünk, nem találok két nappal később a több százezer forintos bejárati ajtóra ragasztott matrica alatt egy körülbelül 7-8 centis repedést az üvegben és nem közli velünk egy kedves ismerősünk pár nappal később a falak javítása során (amit szintén a Plastic Door alvállalkozójával csináltattunk volna, de ő is felültetett minket három alkalommal...), hogy tudjuk-e, hogy nem falsíkba helyezték az ajtót és a vízszint mérővel egyértelműen látszik, hogy ferde az egész.

Itt már konkrétan nem tudtam, hogy sírjak vagy nevessek azon, hogy mennyire meg lettünk vezetve és ki tudja hányan estek még áldozatul a Plastic Door Debrecennek.

Naivan azt gondoltam, hogy írok egy levelet nekik, hogy ez a probléma, élnénk a garanciával és meg lesz oldva minden. Azonban egy megnyugtató válasz helyett, csak egy támadó levelet kaptunk, hogy még aznap szólnunk kellett volna és most már nem tudnak mit csinálni, így jártunk. Az üveg törése egyébként sem garanciális, mivel a hőingadozás miatt bármikor megrepedhet az üveg. Várom már, hogy mikor lesz télen nappal 0 fok körüli a hőmérséklet, este pedig -15 és robban ránk az üveg, mert hát a "hőingás miatt minden megtörténhet és ez így van rendben".

Adhatsz második esélyt, de ha már harmadik kell, akkor mondd vissza a többi munkát

A levél után felhívtam a Plastic Door értékesítőjét, hogy szóban is meg tudjuk beszélni a dolgot illetve, hogy közöljem, vissza akarjuk mondani a többi munkát, eleget láttunk. Természetesen itt is mindenre kaptunk ígéretet: ki lesz cserélve a repedt üveg, csak küldjünk róla képet, ne mondjuk vissza a szolgáltatást, mert a redőnyöket már elkezdték gyártani és akkor ő most mit csinál ezekkel az egyedi méretű redőnyökkel.

Ne hagyd, hogy az ilyen cseppet sem korrekt szolgáltatók az érzelmeidre hassanak. Ez nem szeretetszolgálat. Ha adtál elegendő esélyt és lehetőséget a hibák kijavítására, de te folyamatosan pofonokba ütköztél és nem változott a munka minősége, akkor kérlek ne tartsd oda az arcod még egy pofonért.

Mi megtettük és még 7 teljes hétig vártunk a semmire. Majd mikor meguntuk folyamatos hazugságokba botlottunk (például minden igeidőben meghallgattuk, hogy a hölgy saját költségén megrendelte a bejárati ajtóba az új üveget...). Kiderült, hogy a redőnyök és az új üveg az ajtóba meg se lettek rendelve. A Plastic Door egyszerűen kivárt, hogy mikor mondjuk le magunktól a szolgáltatást, hogy véletlenül se kelljen ráfizetniük, mert ők hibáztak és végül csalódottságunkban mi mondjunk vissza mindent.

Ezalatt a 7 hét alatt rég meg tudtuk volna rendelni más cégtől, amire szükségünk volt és nagyon sok idegeskedéstől kímélhettük volna meg vele magunkat, főleg úgy, hogy mindezeket a kicsit sem kellemes beszélgetéseket várandósan kellett lebonyolítanom. Mit ne mondjak, az egyébként alacsony vérnyomásomat párszor megemelte az élmény... :D

Szóval szummázva: Az eredetileg 8 hétre tervezett munka 14 hétig tartott. De a második etapot (amiben a redőnyöket, párkányokat és az erkélyajtó külső csappantyúját szerelték volna be) már el se tudtuk kezdeni. A legnagyobb szerencsénk az, hogy az elején úgy döntöttünk, hogy a második etap munkálatait a beszerelést követően fogjuk majd kifizetni, így nem buktunk még kb. 125.000 Ft-ot, viszont most van egy párkány nélküli ablakunk és egy ferde, akadó bejárati ajtónk, amiben repedt az üveg és ki tudja mikor törik majd ránk egy erőteljesebb ajtóbecsukáskor.

Tehát remélem, hogy tanulságos volt az esetünk és a mi kálváriánk segít neked abban, hogy körültekintőbben válassz céget a nyílászárók cseréjére! :)

Tartalomhoz tartozó címkék: lakásfelújítás házfelújítás
blog comments powered by Disqus

Keresés